Over mij

 

Voor anderen durven opkomen, sfeer goed kunnen aanvoelen, momentgenieter, zorgen voor anderen, een doorzetter zijn, je aan afspraken houden, grenzenverlegger, lef hebben, verbindingen maken, oplossingen bedenken, informatie verzamelen, rekening houden met anderen of iets goed uit kunnen leggen zijn allemaal voorbeelden van talenten. En zo zijn er uiteraard nog veel meer talenten te bedenken. Voor íedereen, want iedereen heeft talent!

Hallo!

Ik ben Kitty Lammers, gelukkig getrouwd en trotse moeder van 2 kanjers, een dochter van 8 en een zoon van 4.
Sfeervoeler, buikdenker, positivo, verbinder, groeimotor, vertrouweling en vooral een mensenmens. Een aantal van mijn eigen talenten die de basis vormen voor de manier waarop ik kinderen en ouders ondersteun en samen op zoek ga naar (nieuwe) inzichten. Daarnaast zijn intuïtief-, creatief- en natuurcoaching belangrijke pijlers binnen mijn praktijk en werkwijze.
Het (her)ontdekken van jouw eigen kracht, talenten en mogelijkheden, is wat mij betreft het mooiste wat er is!

Erkenning, zien en gezien worden.
Dankzij het bewust zijn van je talenten kan een kind (weer)  ‘succesvol’ (gedrag) ontwikkelen. Ieder kind heeft bijzondere talenten of gaven die door aanmoediging, een stimulerende omgeving tot bloei komen, want vanuit elk talent vertrekt een verlangen om er iets mee te doen.
Het moge duidelijk zijn dat dit voor mij de basis is van waaruit ontwikkeling mogelijk is. Op elk vlak.
Het hebben van veerkracht maakt het ook voor kinderen welke ‘buiten de lijntjes’ kleuren, mogelijk beter binnen het huidige onderwijssysteem te kunnen functioneren.

Het mooiste wat je kunt worden is jezelf.
Zorgen dat kinderen zichzelf zien en vervolgens gezien worden in hun omgeving is mijn missie.
Ik vind het belangrijk dat iedereen de ruimte mag voelen en ervaren om te kunnen zijn wie ze zijn. Dat betekent dus, dat je niet altijd binnen die geijkte paden hoeft te blijven. Waarom willen we eigenlijk zo graag dat kinderen en tieners doen zoals het ‘hoort’, zoals wij verwachten dat ze zich moeten ontwikkelen? En waarom passen wij ons te vaak aan in een omgeving vol verwachtingen en vergeten we om vanuit onze intuïtie (talent) te handelen?

Het is de basis om te kunnen (en willen!) groeien en leren.

Werkervaring

  • Intensieve gezinshulp; Sensire te Neede
  • Begeleiden vakantieprojecten, Stichting de Lichtenvoorde te Lichtenvoorde
  • Ambulante gezinsondersteuning Stichting MEE Gelderse Poort te Nijmegen
  • Invalwerk Pi-school ‘De Hondsberg’ te Oisterwijk; observatiekliniek voor kinder- en  jeugdpsychiatrie
  • Invalkracht logeerhuis Ruurlo te Ruurlo; Stichting de Lichtenvoorde
  • Pedagogisch medewerker Kinder- en tienerafdeling MST te Enschede
  • Coördinerend pedagogisch ondersteuner; Kind en Jeugd Lievelde; Stichting Zozijn

Opleidingen

  • 2001-2005 SPW niveau 4, Graafschap College te Groenlo, specialisatie: activiteitenbegeleiding
  • 2005-2009 Pedagogiek, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen te Nijmegen
  • 2018 Dierbegeleider, Pets4Care Opleidingen te Wijk bij Duurstede
  • 2019 Rots en Water training, Gadaku Instituut / Rots en Water Instituut NL te Schagen
  • 2019 Kindertalentenfluisteraar, Blij met mij! Academie te Rhenen

Over zien en gezien worden....